Selepas Dirogol Penjenayah, Polis Pulak Rogol - Kes Macam Ni SIS Mesti Sokong Hudud !

04 November 2011

Seorang remaja perempuan berusia 15 tahun yang baru lepas dirogol oleh seorang penjahat ditemui oleh 2 pegawai polis. Sepatutnya ia di selamatkan dan diuruskan dengan baik setelah jiwanya kacau dan masih trauma kerana dirogol. Sebaliknya pegawai polis tersebut merogol remaja malang tersebut sekali lagi sebelum di bawa ke balai untuk membuat laporan.

Mereka mengugut bunuh agar tidak melaporkan kejadian rogol kali kedua itu semasa membuat laporan polis tentang kejadian rogol pertama. Kejadian terbongkar setelah polis memberkas perogol pertama dan pegawai yang merogol telah diberkas untuk dakwaan.

Baca laporan asal di sini. Menarik untuk melihat komen dari seorang yang mempunyai nama berbangsa India yang mengsyorkan hukuman HUDUD dikenakan pada polis jahat itu. Saya yakin mereka yang menentang Hudud seperti Sister In Islam akan bersetuju perogol termasuk polis yang sepatutnya menjaga keselamatan rakyat itu perlu dikenakan hukuman yang cukup berat. Takkan sekadar hukuman penjara sahaja kot?.
Share

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015 Pendapatanda
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah