Jom kongsi pendapat anda !
Follow us on Twitter Subscribe to FB Subscribe via Email

07 June 2012

Mohd Shubhi  /  7.6.12  /  ,   /  No comments
Media sosial sekali pandang macam memberikan banyak manafaat pada kita. Kita dapat berhubungan semula dengan kawan yang telah lama terpisah umpamanya, amat baik untuk hubungan silaturahim. Tapi berhubungan semula dengan bekas teman wanita yang telah lama terpisah sedang kita dan dia sudah berkahwin bukanlah sesuatu yang bijak untuk dilakukan walaupun sekadar di laman media sosial.

Fenomena media sosial yang terlalu luas dan dapat dibawa ke mana-mana dengan peralatan canggih sekarang ini membawa sejenis penyakit kepada golongan manusia moden. Salah satu perkara yang saya sering lihat adalah aktiviti merakamkan gambar makanan, suasana, dan apa-apa sahaja yang lalu depannya, lalu dipamerkan ke laman media sosial untuk tontonan kawan-kawan. Banyak masa kita habis untuk aktiviti seperti itu.

Banyak kali saya lihat majlis makan beramai-ramai sekeluarga dicemari dengan aktiviti media sosial. Kebiasannya hanya kelihatan seorang atau dua sahaja yang berbual mesra, selainnya terutamanya yang muda terbenam dengan aktiviti berFB atau bertwitter mereka, seolah-olah mereka hanya sendirian di situ. Mereka lansung tidak memperdulikan kehadiran saudara mara mereka untuk merapatkan hubungan dengan bermesra dan berbual-bual sesama saudara...baca seterusnya di sini

0 comments:

Post a Comment

Back to Top

Contact Me

Name

Email *

Message *

Search