Rakyat negara mana paling kuat minum Coca-Cola

Wednesday, August 1, 2012

Minuman coca-cola tu asalnya adalah sejenis ubat batuk. Bila nak makan ubat tu kena bancuh bubuh dalam gelas dan minum. Oleh kerana rasanya sedap digabung pulak dengan idea perniagaan yang geneius akhirnya Coca-Cola jadi macam ini sekarang.

Siapa boleh fikirkan sebuah perniagaan yang hanya jual air minuman, satu jenis pulak tu dan dijual di seluruh dunia dan menjadi salah sebuah syarikat yang hebat di dunia. Pelik-pelik!, bayangkan air tebu Pak Mat terjual di seluruh dunia dan semua satu dunia kenal air tebu pak mat...

Dalam bebanyak negara didunia ini hanya dua negara sahaja yang tidak ada terjual minuman coca-cola ni. Negara itu adalah:

  1. Korea Utara
  2. Cuba
Kalau ada yang kaki minum air penyakit ni, sila bawa bekal untuk ke dua negara tersebut. Itupun harap-harap lepas masa pemeriksaan kat kastam.

Tahukah anda negara mana kat dunia ni rakyatnya paling kuat meneguk air hitam berkarbonat tu. Lihat senarai kat bawah:
  1. Mexico
  2. Amerika
  3. Sepanyol
  4. Jerman
Aku tak suka minum air hitam berkarbonat tu. Bila teguk rasa macam telan kaca masuk dalam kerengkung. Pedih dan aku sering terbayangkan kencing manis setiap kali minum air tu. Maka dengan itu aku telah memberhentikan penggunaannya secara peribadi sejak tahun 1993 sampailah sekarang. Sumber
Share

8 comments:

  1. Baguih .. aku tabik dekat hang dgn azam yg kuat menahan dari minum minuman ini.
    Tahniah.
    Aku minum jugak tapi dari jenama seperti maduria dan macam2 lagi lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayaq aih pun aku tinggal...aman sentosa dari penaruh titis sejuk meleleh kat gelas minuman.

      Delete
  2. Yelah..kalau yg jenama coca cola ni rasanya sgt 'strong'. Saya pun tak suka.

    *suka air twister je skrg ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus tu teruskan dgn citarasa demikian

      Delete
  3. Coca cola ni byk sgt gula.Cubalah pegi kilang dia... tangki besar dia tu ada apa... tengok pun takut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak manis tak sedap ada ais tak rasa manis, badan yang merana jangka panjang...

      Delete
  4. perut longkag je yg minum air ni... atau pun perut jamban... sebab tu ada klener yg guna coke utk cuci jamban.. tapi melayu suka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. longkang pun susah nak kawal anak-anak dari menyukai minuman nih....cabaran besar nak ajar tu...! ada formula ke?

      Delete

 
Copyright © 2015 Pendapatanda
Distributed By My Blogger Themes | Design By Herdiansyah Hamzah